TeknoSufi

"IKI KAPILI BIR HANDAYIM"

Sunday, September 03, 2006

Büyüküstü ne ki?

Borges Defteri 1 Ay suskunluk kararı aldı.
Araçla, amaç arasında duran geniş zamana sarılmak güzelliktir.
yıllardır edebiyat ortamımızın kafasını ütüleyen zırzevat'a bir isyan bayrağıdırbu.
Edebiyat ortamımızda bir ilktir.
Çok isterdik bu kadar edebiyat dergisinden birisi çıksın
derginin tam orta sayfasına siyah bir kare yerleştirsin ve bu "elim", "canhıraş" gidişatı mercek altına alsın büyütsün, çarpsın, çıkartsın, ki belki o büyüküstü erbabımızın sağır kulakları duyar sesleri..
Hastalıklarımızda bir başınayız, sağlık sigortasından yoksundur çoğu yazar, çizer.
üç kutu ilaç parasını temin etmek zor, bela bir "iş" olmuştur.
Ya şu Suriye kadar olamayacağız mı? Orada tüm şairler devlet tarafından sağlık güvencesi altındalar. Dostumun anlattığına göre maddi olarak yardım ediyor devlet. Aynı Osmanlı Saray mantığı işte! Devletten destek görüyor diye eleştiri, isyan sesini kısmıyor, kısamaz şair, Nizar Kabbani de onlardan birisi idi. Daha niceleri var.
Defter'imizin çığlığı yerindedir, daha kaç şair, yazar, ressam evinde öldükten sonra kurtlanacak?
Kaç gerçek yaratıcı insan alnının gölgesini duvarlara basacak, kimsesizlikler arasında?

Çaresiz, korunmasız, yalnız ÖLMEK İSTEMİYORUZ!
Şair'e onurlu gidiş yakışır, dimdik.. buğulu kırık camlardan bir sabah rüzgarı gibi..
kadavramız karıncalar, kurtlar törenine terk edilmesin..


Muzaffer Buyrukçu ilk değil son olmayacak.
Bütün şairlerin Papyonla gezme şansları yok hayatta,
kader işte!
Mülk sahibinin doğru olmayışı bazen ağır gelir kişiye
+ gene bu yerdedir büyük saatin göstergesi+
GÖRÜN
Hissedin
Gidiyoruz tek tek
Duyun sesimizi..


Alnından öpüyorum Borges Defteri
Onurlu,
Dim dik
Haklı duruşunla
Tüm hakkaniyetten yoksun ilk çağ "yaratıklarına" karşı.
Edebiyat, Sanat'ı bir beyinsel masturbasyon aracına dönüştürenlerle daha işimiz çok.
Şair, Ressam yalnızlığına
ithaf olunur Borges Defteri'nin
suskunluğu.
http://borgesdefteri.blogspot.com/
bu süreçte defteri ziyaretsiz bırakmayın ki,
sevinç içinde yanımıza serilmesinler pislikler..boş gevezeler.

Selam,
Muhabbetle,

Hu.

Sufi.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ağlattın cansufi, ne söyleyeceğimi bilemiyorum.
Devlet büyüklerimiz, yetkililer bu duruma el koymalılar,göz göre göre
ülkemizin can damarları kuruyor.
Bir ülke kendi sanatçısına sahip çıkamayacaksa neye sahip çıkabilir?
Bir seher ezanı duyar gibi ağladım.
p

3:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sn. "P" arkadaşın sözünü ettiği o sesi,O seher ezanını çok kısa bir aralıkla Radio Poem'den ben de dinledim, tüylerim diken diken olmuştu.
Yaşım 35 ve ömrüm süresince hiç böyle bir ses, böyle bir yorum dinlememiştim, benim gibi hep Beethoven bestelerine alışkın birisi için gerçek bir şok oldu.
Sevgili Sufi rica etsem radio poem yetkilerinden bu ezanı benim için sadece bir günlüğüne yayınlaya bilirler mi?

Serap

2:40 PM  
Blogger Sufi said...

Mesajinizi, daha dogrusu isteginizi ilettim.
Tekrar yayinlanacagini sanmiyorum
sizin gibi genis bakislari olanlar icin soylemiyorum, ama kiremit kafali "dantel bozuntusu" coktur yurdumuzda. Tum degerlere sozde aydin olmak ugruna sirtini ceviren ucubeler.
Dunyayi onlar yaratti!
Ne demek istedigimi sanirim anliyorsunuz.
omurunde gece 04'te bir kez bile ezan sesi ile uyanmayanlar icin birsey ifade etmez bu durum.
Ziya Osman'i okumadiklari gibi.
Ahmet Hamdi icin ileri geri konusan Aznavur pasaji guzeli Murathan gibi.
ilave edeyim mi?

3:54 AM  
Blogger nu'n said...

nice karabasanlara merhemdir halbuki yaradanın özellikle o saba kelamı...

9:47 AM  
Blogger Ey'lûl said...

Sayin Sufi,

cok saolun,destek icin..
sufi'blogu biliyorum,
defteri de takip ediyorum
Saolun Varolun..


elimdeki verileri saklamak yerine paylasmayi sectim - bakalim ustesinden gelebilecek miyim

-iletisim icin mailimi nereye birakabilirim?

ey'lul
www.zeldanilgunmarmara.blogspot.com

---

8:34 AM  

Post a Comment

<< Home